mandag 23. januar 2012

Å finne Ole Pedersen gift med Anna eller Marit

Det er gøy å leike detektiv. Eg leser igjennom Digitalarkivets forum, DIS-forum for Agderfylkene, Norway Heritage, Norway Genealogy Forum og RootsWeb's Message Boards. Eg ser etter spennande etterlysningar, der eg kan leike detektiv og finne fram til gamle forfedre, eller til nålevande slektningar.

Dei siste dagane har eg sett etter Ole Hovland, ei etterlysning på Norway Unknown.

Olaus Martin Hovland, født april 1864 i Minnesota, foreldrene heitte trulig Ole og Anna. Amerikanske databaser har eg lite kjennskap til, utenom Familysearch og SSDI. Men Digitalarkivet har folketellingar for norsk-ætta personar i USA i 1880. I Minnesota fant eg ein aktuell kandidat, ein 16-årnig Martin som var sønn til Ole Peeterson (63) og Mary Peeterson (63).

I det niende innlegget i debatten kom det opplysningar om at foreldrene var Ole P Hovland og Mareb Hermandstad. På grunnlag av dette, og opplysningane i 1880 var utfordringa å finne Ole Pedersen Hovland og Marit Hermandstad, begge født ca 1817 og utvandra omlag 1860.

Eg søkte på Hovland/Hofland og Hermandstad i FT-1865, og fant at Hovland var et veldig vanlig gardsnavn, mens Hermandstad fant eg bare i Melhus. På Familysearch fant eg massevis av Ole Pedersen født 1817, Men er fant ingen passande Marit i Melhus. Der var noen Hermandstad i Trondheim, men ingen blant utflyttede.   Det såg vanskelig ut -

Napp. Eg søkte på Hermandstad i passajerlistene på Norway Heritage, og fant i 1850 ein Gudbrand Haversen Hermandstad (21). Han hadde ukjent bosted, men reisefølget hans var fra Vang i Oppland. Når eg søkte på FT-1865 på Vang etter gardsnavn som begynner på Her dukka Hermundstad opp. Det var lovande! Så søkte eg passasjerlistene i Norway Heritage igjen, og der var ho,  Marith Enersdatter Hermundstad (35) i 1853. Marit var ugift og hadde ein sønn på 8 år. Det at ho var ugift, stemte egentlig bra. Da var det rimelig at ho hadde sitt gardsnavn med seg til USA, og at dei huska det ved hennes død.

Så var det Ole Pedersen Hovland, født ca 1817. Ein kunne bruke Familysearch og finne alle Ole Pedersen født 1816-1818, og så sjekke skanna kirkebøker i alle sogn der det var ein Hovland gard. Men det var altfor mange -. Eg hadde merka at det var veldig mange Hovland gardar i Hordaland og Sogn og Fjordane. Derfor prøvde eg søk i databasene til Sogn og Fjordane fylke. Eg søkte på inn- og utflyttede. Eg søkte på Ole Hovland og fant ingen, eg søkte på Ole Pedersen og fant ingen, men når eg søkte på Ole med etternavn Peder, fekk eg napp! Ole Peders fra Hovland, emigrant april 1854, var født 1817! Eg surra og bomma litt da eg skulle finne fram til rett sogn og rett kirkebok. Eg trudde først han var frå Hovland i Kinn. Men til slutt fant eg han i Lærdal, og da falt mange ting på plass.

 Til sist fant eg familien i 1860 census Wisconsin. Eg brukte dattera Guri, født 1848, som søkeobjekt, og da søkte eg av erfaring etter Julie 12 år. Da eg søkte på fornavn som begynner på Jul og etternavn som begynner på Pe, fant eg familien. Alderen til foreldrene i FT-1860 var veldig feil, Ole 38 år og Martha (=Marit) 30 år. Begge skulle vore 43 år!
Det er noe av det som fasinerer meg med slikt "detektiv"-arbeid. Å sortere i motstridane fakta i kildene, og vurdere kva som er pålitelig og kva som er feil, og så lage gjetningar ut fra dette, - og så begynne å nøste i ein ende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar