mandag 22. mars 2010

Aldersforskjeller

(bildet er klippa fra internett, det er ganske sikkert minipulert)

På Brukarforum i Digitalarkivet i går var eg innom debatt 76992. Der kom det fram et ekteskap med god aldersforskjell, på Birkeland i Feda, FT-1801. Ole Øyusen (22) fra Nuland i Feda gifta seg 10. oktober 1800 med enka Kirsten Korsmusdatter (57) på Birkeland. Ho kunne ha vore bestemor hans. Ekteskapet varer til 1821, da Kirsten dør, 77 år gammel.

På Birkeland i FT-1801 har Ole Øyusen naboene Anders og Tonetta. Dei får i 1802 dattera Guri. Ho blir i 1826 den tredje kona til Ole Øyusen. Ho er 58 år yngre enn den første kona!

Eg har et liknande eksempel fra Hægebostad. Den 8. oktober 1849 blei 22 år gamle Torkild Olsen Bakken gift med den 66 år gamle enka Siri Taraldsdatter. I neste ekteskap, 8 februar 1857, gifta Torkild seg med ei jente som var 10 år eldre. I det tredje ekteskapet valgte han ei som var 4 år yngre, FT-1865. "Det var enka Siri han var mest glad i!" (Hægebostad bygdebok, side 267).

Det har vore noen debatter i Brukarforum som har tatt fram aldersforskjeller mellom slektninger, debatt 3462

Slekt.no har også ei side med slektsrekorder.  Eg trur eg tenkte på Torkid Olsen Bakken da eg skreiv mitt innlegg der. Eg må ha gjort ein regnefeil - .

T-oldefar Bernt Hansen, født 1790, finn vi  i Mandal i FT-1865.  Da er yngstedattera Bernhardine 5 år.

Kona mi sin ttt-oldefar, Tor Andersen Dahl, finner vi i Kristiansand FT-1801, bokført som 75 år.  Han hadde 18 barn. Det siste, Anne Marthee, blei født 17. september 1806. Han har nok gitt seg et alderstillegg i folketellinga. Eg har ikkje funne dåpen hans, men LDS IGI vil ha det til at han var født på Robstad i Hægeland i 1737. Uansett, sprek kar må han ha vore.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar